Databasemarketing

Elke onderneming heeft een database met gegevens van klanten, voormalige klanten, potentials. Nu zien we dat maar weinig bedrijven ook daadwerkelijk iets commercieels doen met die gegevens: databasemarketing is lang niet voor elke ondernemer weggelegd lijkt het wel. Toch is het een prachtig instrument waarmee je al snel met lage kosten een enorm effect kunt bereiken. 

terug naar het overzicht

Natuurlijk: niet elke branche of bedrijf leent zich voor dit instrument, maar nog veel meer bedrijven die er nog nooit iets mee deden zouden databasemarketing met gemak kunnen inzetten. Met een flinke dosis creativiteit en met een beperkt budget haal je al snel tastbaar resultaat.

We hebben een artikel over databasemarketing geschreven: hoe het werkt, wat je er aan kunt hebben, hoe je het inzet. Met 7 tips hoe je er meteen ‘alles’ uithaalt. Je kunt het hier downloaden: doe_meer_met_databas.pdf

 

terug naar het overzicht

Low Budget Marketing

  • beperkt budget
  • veel creativiteit
  • tastbaar resultaat

terug naar het overzicht

Wie is de Verkoopleider?

In het boek Wie is de Verkoopleider? is die verkoopleider niet de beste verkoper, hij is niet de best betaalde verkoper, de verkoper met de hoogte anciënniteit of de verkoper met de grootste klanten.

Lees verder
Bestel direct

Overzicht

Alle ManagementTips van 2009, 2010 en 2011 op een rij:

klik hier voor het overzicht ManagementTips 2009 

hier voor het overzicht ManagementTips 2010

en hier voor ManagementTips 2011